Diferenzas entre revisións de "A calidade en eTwinning"

De Formación - eTwinning Galicia
(Introdución)
Liña 1: Liña 1:
  
 +
__TOC__
  
 
Unha vez que decidimos desenvolver un proxecto  eTwinning, está ben que, xa desde a fase inicial de planificación do mesmo,  pensemos en como desenvolvelo conforme aos criterios de calidade.
 
Unha vez que decidimos desenvolver un proxecto  eTwinning, está ben que, xa desde a fase inicial de planificación do mesmo,  pensemos en como desenvolvelo conforme aos criterios de calidade.
Liña 14: Liña 15:
 
* Uso da tecnoloxía.
 
* Uso da tecnoloxía.
 
* Resultados, impacto e documentación.
 
* Resultados, impacto e documentación.
 
__TOC__
 
  
 
== Innovación pedagóxica e creatividade ==
 
== Innovación pedagóxica e creatividade ==

Revisión como estaba o 19 de agosto de 2021 ás 21:02

Unha vez que decidimos desenvolver un proxecto eTwinning, está ben que, xa desde a fase inicial de planificación do mesmo, pensemos en como desenvolvelo conforme aos criterios de calidade.

Cando o noso proxecto estea na súa fase final, poderemos pensar en solicitar un primeiro recoñecemento, o Selo de Calidade Nacional. Neste caso, o noso proxecto vai ser avaliado seguindo unha grella que recolle cinco criterios de calidade. Esta forma de avaliación é común a todos os países participantes en eTwinning. Por tanto, é algo que podemos comentar cos nosos socios e socias xa desde as primeiras conversacións que teñamos para poñer en marcha o noso proxecto.

Os cinco criterios de calidade en eTwinning son os seguintes:

  • Innovación pedagóxica e creatividade.
  • Integración curricular.
  • Colaboración entre centros escolares asociados.
  • Uso da tecnoloxía.
  • Resultados, impacto e documentación.

Innovación pedagóxica e creatividade

Obxectivos do proxecto

  • Os obxectivos do noso proxecto deben ser pertinentes e estar claramente relacionados co tema, contidos e actividades do mesmo.
  • Para conseguir establecer uns obxectivos específicos, pertinentes e alcanzables, teremos en conta a idade do noso alumnado, o seu contexto de aprendizaxe, os recursos cos que contamos no noso centro e o noso plan de traballo.
  • A plataforma eTwinning permítenos unha total liberdade á hora de establecer a duración do proxecto. Pode ser que esteamos a deseñalo para todo o curso escolar, ou ben para un tempo máis breve, dun ou dous trimestres. Os obxectivos han de axustarse ao tempo de duración do noso proxecto.
  • Unha vez establecidos os nosos obxectivos, determinaremos na fase de avaliación, o proceso para medir o seu grao de consecución. Volveremos sobre este punto cando tratemos o último criterio de calidade.


Enfoques pedagóxicos e propostas didácticas

  • O noso plan de proxecto debe incluír actividades diversas, con diferentes enfoques metodolóxicos.
  • As actividades deben propiciar a autonomía do alumnado, atendendo á súa idade. Temos que buscar que adopten un papel o máis activo posible.
  • Podemos ofrecer ao alumnado a oportunidade de tomar decisións sobre diversos aspectos do proxecto: a idea, o enfoque e desenvolvemento desa idea, diferentes ferramentas TIC para desenvolver unha mesma actividade, diferentes ferramentas TIC para presentar o produto final, etc.
  • As actividades deben fomentar a colaboración e a interacción entre o noso alumnado e co alumnado socio mediante a formación de equipos internacionais mixtos.
  • Documentaremos as decisións que vaia tomando o alumnado, deixando constancia delas no Twinspace. Podemos usar, por exemplo, foros creados ao efecto, ou ben páxinas do Twinspace onde apareza visible a ferramenta TIC que permitiu ao alumnado tomar decisións: un panel colaborativo, Twinboards, un Tricider, unha enquisa, etc.


Integración curricular

Integración curricular nunha ou varias materias

  • O noso proxecto debe incluír obxectivos e contidos curriculares que consten nas programacións da materia ou diversas materias coas que estamos a traballar.
  • Podemos, xa desde a fase inicial de planificación, crear un documento que reflicta, de modo claro e máis ou menos extenso, a integración curricular do proxecto eTwinning.
  • A creación dunha páxina no Twinspace dedicada á integración curricular, permitirá aos docentes implicados compartir os seus documentos con información sobre este tema.
  • O traballo en proxectos eTwinning podería estar recollido na nosa programación didáctica e tamén en diferentes documentos do centro escolar.


Enfoque multidisciplinar

  • Á hora de desenvolver un proxecto eTwinning poderiamos pensar en formar un equipo de traballo no noso centro escolar con algún compañeiro ou compañeira doutra materia.
  • Sería enriquecedor traballar no noso proxecto desde varias materias nos diferentes centros escolares socios, favorecendo dese xeito o enfoque multidisciplinar.
  • Este enfoque multidisciplinar permite ao alumnado integrar coñecementos dun xeito transversal., favorecendo a súa aprendizaxe. Igualmente, o profesorado implicado estará nun proceso de formación permanente grazas á colaboración multidisciplinar cos socios e socias.
  • O deseño das actividades do proxecto permitirá o desenvolvemento curricular de diferentes materias implicadas.


Competencias clave e habilidades

  • O traballo en colaboración con eTwinning leva emparellada a mellora na adquisición de, alomenos, as competencias dixital, comunicativa e social.
  • Reflectiremos nos obxectivos do noso proxecto a procura do progreso na adquisición daquelas competencias clave que van desenvolverse coas actividades deseñadas.
  • Podemos dedicar unha parte do plan de traballo do proxecto a describir a contribución de cada actividade na mellora na adquisición de unha ou varias competencias clave.
  • Dentro do proceso de avaliación, que trataremos no último punto, podemos dedicarlle un apartado á avaliación da mellora no desenvolvemento das competencias clave traballadas no noso proxecto.


Colaboración entre centros escolares asociados

Estratexias de coordinación entre docentes

  • O plan de traballo do proxecto, que teremos deseñado xunto cos nosos socios e socias na fase previa do mesmo, aparecerá publicado nunha páxina do Twinspace.
  • Dado que a elaboración deste plan de traballo é colaborativa e dado que o plan de traballo é un documento vivo que vai ser revisado segundo se vaia desenvolvendo o proxecto, podemos empregar ferramentas colaborativas como un documento de Google.
  • Este plan de traballo, ou ben outro documento que tamén publicaremos, debe contemplar o reparto de tarefas entre os socios e socias do proxecto.
  • Documentaremos as reunións de xestión e supervisión do proxecto, habitualmente por videoconferencia ao estar os docentes en varios países. Deixaremos imaxes e algún dato delas nunha páxina do Twinspace creada con este fin.
  • Documentaremos os diferentes medios que vaiamos utilizando para a coordinación do profesorado do proxecto: taboleiro de docentes do Twinspace, mensaxería, etc.


Estratexias de colaboración entre estudantes

  • Este é un punto fundamental na calidade dun proxecto eTwinning. Unha avaliación entre 0 e 1 sobre 5 puntos no apartado de colaboración entre estudantes, faría que o noso proxecto non acadase o Selo, aínda que estivese moi ben cualificado en case todos os subepígrafes da grela para a obtención do Selo de Calidade.
  • A clave para lograr unha verdadeira colaboración é a creación de grupos de traballo de nacionalidade mixta. Neste punto hai que ter en conta que a idade e autonomía do alumnado debe permitilo. De non ser así, a colaboración entre estudantes produciríase coa intermediación das e dos docentes.
  • É aconsellable favorecer a iniciativa do noso alumnado á hora de formar eses equipos de nacionalidade mixta. Podemos ofrecerlle ferramentas de decisión para que se agrupen mediante, por exemplo, xogos, ou ben partindo de afinidades que eles mesmos atopen a partires das actividades de presentación de alumnado e que poden comentar, por exemplo, en foros do Twinspace creados ao efecto.
  • As videoconferencias de alumnado, ligadas a diferentes momentos e actividades do proxecto, favorecen a comunicación, a interacción e mesmo a colaboración no desenvolvemento dos produtos finais.
  • O Twinspace ofrece ferramentas para a comunicación, interacción e colaboración do alumnado, tales como os foros e as reunións en liña: chat e videoconferencia.
  • Tanto no caso de levar a cabo chats como videoconferencias, os documentaremos tomando algunha imaxe que publicaremos xuntamente con datos das reunións de alumnado nunha páxina do Twinspace dedicada a este tema.
  • Trataremos algunhas ferramentas dixitais que permiten o traballo colaborativo de estudantes no punto dedicado á elección e o uso das TIC.


Creación de produtos comúns

  • Cando deseñamos o noso proxecto establecemos cales serán os produtos finais. Cada unha das actividades levadas a cabo no proxecto supoñen un paso para chegar a algún dos produtos finais. As actividades están pensadas para desenvolverse de modo colaborativo entre o alumnado dos centros asociados. Na medida que o permiten a idade e a autonomía do alumnado, o traballo vaise ir desenvolvendo en equipos internacionais mixtos. Polo tanto, eses produtos finais teñen que reflectir o proceso de creación colaborativa entre alumnado de países socios.
  • Os produtos finais non deben ser resultado do traballo en paralelo nos diversos centros escolares e non deben ser obra dun único centro escolar.


Uso da tecnoloxía

Elección e uso das TIC

Xestión do espazo de traballo (Twinspace ou similar)

Regulamento Xeral de Protección de datos (RXPD) e dereitos de autor

Resultados, impacto e documentación

Consecución dos obxectivos fixados

Avaliación do proxecto

Difusión e impacto