Diferenzas entre revisións de "Seguridade en Internet"
Liña 17: | Liña 17: | ||
*UNICEF ten publicado un [https://www.agamfec.com/decalogo-de-los-e-derechos-de-los-ninos-y-ninas/ Decálogo cos eDereitos e eDeberes] dos nenos e nenas. | *UNICEF ten publicado un [https://www.agamfec.com/decalogo-de-los-e-derechos-de-los-ninos-y-ninas/ Decálogo cos eDereitos e eDeberes] dos nenos e nenas. | ||
*A plataforma [https://www.betterinternetforkids.eu/resources BIK (Better Internet for Kids)], coa participación da Comisión Europea, Insafe e Inhope, ofrece formación e recursos para docentes, familias e crianzas de cara a acceder a unha Internet segura e ao seu uso responsable. | *A plataforma [https://www.betterinternetforkids.eu/resources BIK (Better Internet for Kids)], coa participación da Comisión Europea, Insafe e Inhope, ofrece formación e recursos para docentes, familias e crianzas de cara a acceder a unha Internet segura e ao seu uso responsable. | ||
− | *Existe un Informe da Axencia Española de Protección de Datos sobre a utilización por parte de profesores e alumnos de aplicacións que almacenan datos en nube con sistemas alleos ás plataformas educativas. Ao final deste, atoparedes un Decálogo de recomendacións prácticas moi acaídas. | + | *Existe un Informe da Axencia Española de Protección de Datos sobre a [https://www.aepd.es/sites/default/files/2019-09/guia-orientaciones-apps-datos-alumnos.pdf utilización por parte de profesores e alumnos de aplicacións que almacenan datos en nube con sistemas alleos ás plataformas educativas.] Ao final deste, atoparedes un Decálogo de recomendacións prácticas moi acaídas. |
− | *A mesma Axencia redactou, tamén, a Guía para centros educativos, que inclúe indicacións sobre o tratamento dos datos na vida escolar, desde a administración á práctica de aula. Neste artigo do INTEF atoparedes máis información sobre como foi o proceso de creación desta guía. | + | *A mesma Axencia redactou, tamén, a [https://www.tudecideseninternet.es/aepd/images/guias/GuiaCentros/GuiaCentrosEducativos.pdf Guía para centros educativos], que inclúe indicacións sobre o tratamento dos datos na vida escolar, desde a administración á práctica de aula. Neste [https://intef.es/Noticias/orientaciones-para-centros-educativos-sobre-proteccion-de-datos/ artigo do INTEF] atoparedes máis información sobre como foi o proceso de creación desta guía. |
Liña 25: | Liña 25: | ||
O respecto aos datos persoais está regulamentado. Aprender e ensinar no uso adecuado deste compromiso é unha obriga da escola do século XXI, axudan, neste sentido, os seguintes recursos: | O respecto aos datos persoais está regulamentado. Aprender e ensinar no uso adecuado deste compromiso é unha obriga da escola do século XXI, axudan, neste sentido, os seguintes recursos: | ||
− | *Tú decides en Internet é un espazo web da Axencia Española de Protección de Datos. Nel diríxese aos xoves para ofrecer recursos, axudar nas consultas e xestionar as queixas e necesidades relativas á protección dos datos persoais. | + | *[https://www.tudecideseninternet.es/ Tú decides en Internet] é un espazo web da Axencia Española de Protección de Datos. Nel diríxese aos xoves para ofrecer recursos, axudar nas consultas e xestionar as queixas e necesidades relativas á protección dos datos persoais. |
− | *A Consellería de Educación dispón dun Protocolo de Protección de Datos para os centros educativos. | + | *A Consellería de Educación dispón dun [http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/protocolo_proteccion_datos_v1.0.pdf Protocolo de Protección de Datos] para os centros educativos. |
== A seguridade, un problema de todos == | == A seguridade, un problema de todos == | ||
− | A conciencia mundial sobre este tema, ten levado á creación do Día da Internet Segura, efeméride que se celebra en febreiro, cada ano, para poñer, na nosa man, a posibilidade de repensar a nosa actitude de cara ao uso da rede e dos datos que nela manexamos. Promovido pola rede Insafe/Inhope e co apoio da Comisión Europea procura un uso seguro e positivo das tecnoloxías dixitais, especialmente entre os xoves. | + | A conciencia mundial sobre este tema, ten levado á creación do [https://www.saferinternetday.org/ Día da Internet Segura], efeméride que se celebra en febreiro, cada ano, para poñer, na nosa man, a posibilidade de repensar a nosa actitude de cara ao uso da rede e dos datos que nela manexamos. Promovido pola rede [https://www.betterinternetforkids.eu/en-GB/ Insafe/Inhope] e co apoio da Comisión Europea procura un uso seguro e positivo das tecnoloxías dixitais, especialmente entre os xoves. |
Para ter un maior coñecemento sobre o tema, podes acceder aos seguintes materiais: | Para ter un maior coñecemento sobre o tema, podes acceder aos seguintes materiais: | ||
− | *Seguridade dixital: sete pasos de eSafety, una artigo de School Education Gateway. | + | *[https://www.schooleducationgateway.eu/es/pub/resources/tutorials/stay_esafe_in_seven_steps.htm Seguridade dixital: sete pasos de eSafety], una artigo de School Education Gateway. |
− | *Decálogo de recursos de axuda da Axencia Española de Protección de Datos. | + | *[https://www.aepd.es/es/guias-y-herramientas/guias/decalogo-de-recursos-de-ayuda Decálogo de recursos de axuda] da Axencia Española de Protección de Datos. |
− | *O Regulamento da UE 2016/679 do 27 de abril de 2016 relativo á protección das persoas físicas no que respecta ao tratamento de datos persoais e á libre circulación destes datos. | + | *[https://www.boe.es/doue/2016/119/L00001-00088.pdf O Regulamento da UE 2016/679 do 27 de abril de 2016] relativo á protección das persoas físicas no que respecta ao tratamento de datos persoais e á libre circulación destes datos. |
− | A continuación compartimos unha serie máis de recursos para mellorar a competencia dixital, sendo usuarios responsables e formadores comprometidos: | + | A continuación compartimos unha serie máis de recursos para mellorar a [https://m.box.com/shared_item/https%3A%2F%2Fapp.box.com%2Fs%2F4bisrz6ehi2zrhnr6fbtju38e8yyizzu competencia dixital], sendo usuarios responsables e formadores comprometidos: |
'''CO FOCO NO MENOR:''' | '''CO FOCO NO MENOR:''' | ||
− | *Internet Segura for Kids, unha iniciativa da Oficina de Seguridade do Internauta, co obxectivo de fomentar a cultura da seguridade en Internet entre os nenos e nenas. Dispón de guías sobre diferentes aspectos como o ciberacoso, ciberbullying, grooming… | + | *[https://www.is4k.es/ Internet Segura for Kids], unha iniciativa da Oficina de Seguridade do Internauta, co obxectivo de fomentar a cultura da seguridade en Internet entre os nenos e nenas. Dispón de guías sobre diferentes aspectos como o ciberacoso, ciberbullying, grooming… |
− | *Chaval.es é unha iniciativa da Secretaría do Estado de Telecomunicacións e para a Sociedade da Información (Minetur) e ten como obxectivo minorar a fenda dixital entre adultos e menores no uso das TIC. | + | *[https://www.red.es/redes/es/que-hacemos/chavales Chaval.es] é unha iniciativa da Secretaría do Estado de Telecomunicacións e para a Sociedade da Información (Minetur) e ten como obxectivo minorar a fenda dixital entre adultos e menores no uso das TIC. |
'''CO FOCO NA FAMILIA, TITORES LEGAIS E DOCENTES:''' | '''CO FOCO NA FAMILIA, TITORES LEGAIS E DOCENTES:''' | ||
− | *Familias conectadas pon á disposición dos pais, nais, titores e docentes artigos sobre navegación segura en Internet. | + | *[http://recursostic.educacion.es/heda/version/v2/es/familias-conectads/navegacion-segura Familias conectadas] pon á disposición dos pais, nais, titores e docentes artigos sobre navegación segura en Internet. |
− | *Seguridad en Internet é un monográfico do Observatorio Tecnolóxico que analiza a situación actual do tema e enfatiza os medios para un acceso seguro. | + | *[http://recursostic.educacion.es/observatorio/web/es/component/content/article/805-monografico-seguridad-en-internet Seguridad en Internet] é un monográfico do Observatorio Tecnolóxico que analiza a situación actual do tema e enfatiza os medios para un acceso seguro. |
− | *Internet en familia é un portal promovido pola fundación Cibervoluntarios e Telefónica para a formación das familias de cara á navegación segura. | + | *[http://www.internetenfamilia.org/ Internet en familia] é un portal promovido pola fundación Cibervoluntarios e Telefónica para a formación das familias de cara á navegación segura. |
− | *Fundación Alia2 persegue informar aos docentes e ás familias, crear ferramentas que detecten e erradiquen contidos e comportamentos ilícitos... | + | *[https://detectivesprive.com/es/blog/los-peligros-de-las-redes-sociales-para-ninos/ Fundación Alia2] persegue informar aos docentes e ás familias, crear ferramentas que detecten e erradiquen contidos e comportamentos ilícitos... |
Revisión actual feita o 26 de agosto de 2021 ás 21:16
Falar da calidade dun proxecto eTwinning leva emparellado que sexa un proxecto seguro. A seguridade da contorna de traballo depende, en gran parte, da nosa competencia dixital e daquela reflexión que persigamos no alumnado, de cara a que se converta nunha cidadanía responsable no uso da rede.
Índice
eTwinning e a seguridade en liña
A concienciación sobre este particular adquírese na propia práctica. eTwinning achega unha metodoloxía de traballo idónea para que os nosos nenos e nenas, ao noso lado, vaian descubrindo como optimizar a súa participación en liña.
No artigo eTwinning y la seguridad en línea (eSafety) descubriredes, no portal do SCA, como a plataforma deste programa ofrece unha contorna segura que nos pode axudar neste labor.
Documentos que apoian a necesidade da eSafety escolar
Cómpre que nos apoiemos en investigacións previas e nas recomendacións que delas se derivan, de cara a que o noso compromiso con este tema se reflicta nun proxecto de calidade. Nese sentido, recomendámosvos que coñezades que:
- UNICEF ten publicado un Decálogo cos eDereitos e eDeberes dos nenos e nenas.
- A plataforma BIK (Better Internet for Kids), coa participación da Comisión Europea, Insafe e Inhope, ofrece formación e recursos para docentes, familias e crianzas de cara a acceder a unha Internet segura e ao seu uso responsable.
- Existe un Informe da Axencia Española de Protección de Datos sobre a utilización por parte de profesores e alumnos de aplicacións que almacenan datos en nube con sistemas alleos ás plataformas educativas. Ao final deste, atoparedes un Decálogo de recomendacións prácticas moi acaídas.
- A mesma Axencia redactou, tamén, a Guía para centros educativos, que inclúe indicacións sobre o tratamento dos datos na vida escolar, desde a administración á práctica de aula. Neste artigo do INTEF atoparedes máis información sobre como foi o proceso de creación desta guía.
Normativa sobre a protección de datos
O respecto aos datos persoais está regulamentado. Aprender e ensinar no uso adecuado deste compromiso é unha obriga da escola do século XXI, axudan, neste sentido, os seguintes recursos:
- Tú decides en Internet é un espazo web da Axencia Española de Protección de Datos. Nel diríxese aos xoves para ofrecer recursos, axudar nas consultas e xestionar as queixas e necesidades relativas á protección dos datos persoais.
- A Consellería de Educación dispón dun Protocolo de Protección de Datos para os centros educativos.
A seguridade, un problema de todos
A conciencia mundial sobre este tema, ten levado á creación do Día da Internet Segura, efeméride que se celebra en febreiro, cada ano, para poñer, na nosa man, a posibilidade de repensar a nosa actitude de cara ao uso da rede e dos datos que nela manexamos. Promovido pola rede Insafe/Inhope e co apoio da Comisión Europea procura un uso seguro e positivo das tecnoloxías dixitais, especialmente entre os xoves.
Para ter un maior coñecemento sobre o tema, podes acceder aos seguintes materiais:
- Seguridade dixital: sete pasos de eSafety, una artigo de School Education Gateway.
- Decálogo de recursos de axuda da Axencia Española de Protección de Datos.
- O Regulamento da UE 2016/679 do 27 de abril de 2016 relativo á protección das persoas físicas no que respecta ao tratamento de datos persoais e á libre circulación destes datos.
A continuación compartimos unha serie máis de recursos para mellorar a competencia dixital, sendo usuarios responsables e formadores comprometidos:
CO FOCO NO MENOR:
- Internet Segura for Kids, unha iniciativa da Oficina de Seguridade do Internauta, co obxectivo de fomentar a cultura da seguridade en Internet entre os nenos e nenas. Dispón de guías sobre diferentes aspectos como o ciberacoso, ciberbullying, grooming…
- Chaval.es é unha iniciativa da Secretaría do Estado de Telecomunicacións e para a Sociedade da Información (Minetur) e ten como obxectivo minorar a fenda dixital entre adultos e menores no uso das TIC.
CO FOCO NA FAMILIA, TITORES LEGAIS E DOCENTES:
- Familias conectadas pon á disposición dos pais, nais, titores e docentes artigos sobre navegación segura en Internet.
- Seguridad en Internet é un monográfico do Observatorio Tecnolóxico que analiza a situación actual do tema e enfatiza os medios para un acceso seguro.
- Internet en familia é un portal promovido pola fundación Cibervoluntarios e Telefónica para a formación das familias de cara á navegación segura.
- Fundación Alia2 persegue informar aos docentes e ás familias, crear ferramentas que detecten e erradiquen contidos e comportamentos ilícitos...